Milli Eğitim Bakanımız Sayın Yusuf Tekin tarafından 1 Kasım 2023 tarihinde tanıtımı yapılan " Dilimizin Zenginlikleri Projesi" okullarda yapılacak söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanıması, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili iyi kullanılmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır.
Bu kapsamda kasım ayı faaliyeti okulumuzda başarıyla gerçekleştirildi. "Klasik eser okumaları" bölümünde Ahmet Cevdet Paşa'nın "Mecelle" adlı eseri incelendi. Eserden seçilen 41 sözcükle sınıflarda "Bilen Oturur" etkinliği yapıldı. Sözcükler eş anlamlılarıyla birlikte tahtaya yazıldı. Önce öğrencilere bu sözcükler kavratıldı. Daha sonra öğrencilere tahtaya kaldırıldı. Arkaları tahtaya dönük olarak sözcüklerin anlamları soruldu. Sözcüğün anlamını bilen öğrenci yerine oturdu.
Ayrıca konu ile ilgili olarak okul panosu hazırlandı. Proje ile ilgili çalışmalar ay ay devam edecektir.
Dilimizin zenginlikleri projesi aralık ayı faaliyetleri okulumuzda başarıyla gerçekleştirildi. “Safahat okumaları” etkinliğinde “Safahat Sözlüğü” tüm öğrencilerle paylaşıldı. Öğrencilerden Safahat Sözlüğü’nden seçilecek en az üç kelimenin yer alacağı anlamlı bir cümle/afiş oluşturmaları istendi. Sınıflardan seçilen en iyi cümle/ afiş yarışma için İl Milli Eğitim Müdürlüğüne gönderildi.
23.12.2023 Cumartesi günü 19.00’da yapılan Safahat konulu çevrim içi bilgi yarışmasına katılım sağlandı. Bu yarışmada 11/D sınıfı öğrencilerinden Bahadır AKKAN Bolu il birincisi oldu. Ayrıca konu ile ilgili okul panosu hazırlandı. Müdür Yardımcımız Davut ELGAZ başkanlığında, Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenimiz Ayşe AY GÜÇLÜ ve Din Kültürü öğretmenimiz Büşra KILIÇ rehberliğinde gerçekleştirilen faaliyetlerimiz gelecek aylarda da devam edecektir.
Dilimizin Zenginlikleri Projesi ocak ve şubat ayları faaliyetleri okulumuzda gerçekleştirildi.
Ocak ayı faaliyetleri kapsamında Divanu Lügati’t-Türk pdf dosyası öğrencilerle birlikte sınıf ortamında incelendi. Öğrencilerin eser hakkındaki ilk izlenimleri ve düşünceleri alındı.
Divanu Lügati’-Türk’ten seçilen 41 kelime ile öğretmenler tarafından tabu kartları hazırlandı. Hazırlanan bu kartlarla sınıflarda “Anlamını Bul” etkinliği yapıldı. Sınıflarda, öğrencilerden beşer altışar kişilik altı grup oluşturuldu. 1.5 dakika süre verildi. Verilen sürede sırayla takımlardan bir oyuncu yasak kelimeleri kullanmadan elindeki kelimeyi anlatmaya çalıştı. Bilen grup 1 puan aldı. Yasaklı kelime kullanan öğrenciden -3 puan kesildi. Kuralları bu şekilde belirlenen kelime oyunu ders saati süresince devam etti. En fazla puan alan takım oyunu kazanmış oldu. Bu şekilde Divanu Lügati’t-Türk’te geçen birçok kelime öğrencilerin kelime dağarcığına kazandırılmış oldu.
Sınıflarda “Hatırlatmaca” etkinliği çerçevesinde belirlenen kelimelerle başka kelimeleri çağrıştırmayı hedefleyerek bulmaca çözdürüldü.
Divanu Lügati’t-Türk’ten alınan anahtar kelimeler ile hikâye yazma çalışması yapıldı.
İl genelinde düzenlenen “Türkçenin Zenginlikleri ve Türk Kültürü” konu başlıklı deneme yarışmasına katılım sağlandı. Okulda yazılan denemeler arasından seçilen Zehra Yıldız Danışman’a ait deneme okul birincisi olarak İl Millî Eğitim Müdürlüğüne gönderildi.
Konu ile ilgili okul panosu hazırlandı.
Şubat ayı faaliyetleri kapsamında önce atasözleri ve deyimler hakkında bilgi verildi. Daha sonra Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü öğrencilerle birlikte sınıf ortamında incelendi. Öğrencilerin atasözleri ve deyimlerle ilgili düşünceleri alındı.
Tüm sınıflarda “Anlat Bakalım” etkinliği yapıldı. Bu kapsamda sınıf A ve B olmak üzere iki gruba ayrıldı. Anlatılacak atasözü/deyim öğretmen tarafından öğrencinin kulağına sessizce söylendi. Verilen bir dakika sürede öğrenci atasözü/deyimi mimikleriyle ve beden dili yardımıyla anlatmaya çalıştı. Birinci grup atasözü/deyimi bilemezse ikinci gruba geçildi. En çok puan alan grup oyunu kazanmış oldu.
Tüm sınıflarda “Drama ile Atasözü/Deyim Anlatma” etkinliği yapıldı. Bu kapsamda sınıf Ave B olarak iki gruba ayrıldı. Sözcü seçilen öğrenci öğretmen tarafından verilen atasözü/deyimi drama yoluyla grubuna anlattı. Bilen grup 1 puan aldı. Birinci grup atasözü/deyimi bilemezse ikinci gruba geçildi. En çok puan alan grup oyunu kazanmış oldu.
Sınıflarda “Atasözü/Deyim Resimleme” etkinliği yapıldı.
Ortaya çıkan ürünlerden okul sergisi açıldı.
Konu ile ilgili okul panosu hazırlandı.
Anlamını Bul Etkinliği:
Tüm sınıflarda “Anlamını Bul” etkinliği gerçekleştirildi. Kutadgu Bilig’den seçilen kelimeler ve anlamları öğrencilere sunuldu. Öğrencilerden kelimeleri doğru anlamlarıyla eşleştirmeleri istendi.
Kelime Türetme Etkinliği:
Tüm sınıflarda “Kelime Türetme” etkinliği yapıldı. Seçilen kelimeler üzerinde çalışıldı.
Öğrencilere Kutadgu Bilig’den seçilen kelimelerin son harfiyle yeni kelime türetmeleri istendi. Bir kelimenin birkaç defa söylendiği de oldu. Böylece öğrenciler Kutadgu Bilig’den değişik kelimeleri öğrenmiş oldular.
Kare Bulmaca Etkinliği:
Tüm sınıflarda “Kare Bulmaca” etkinliği gerçekleştirildi. Kutadgu Bilig’den seçilen kelimelerle kare bulmaca hazırlandı. Öğrencilerden bulmacayı çözmeleri istendi.
Pano Hazırlama
Kutadgu Bilig konulu okul panosu hazırlandı.
İl Geneli “Nesne Tasarımı Yarışması”:
İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından organize edilen “Nesne Tasarımı Yarışması” gerçekleştirildi. Yarışmada 10/B sınıfı öğrencisi Efsa Berrak CENGİL, atık malzemelerden tasarladığı “Bilgi Aydınlatır” temalı fener ile il birincisi oldu.