T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BOLU / MERKEZ - Bolu Fen Lisesi

Dr. Yücel YÜKSEL - Okul Müdürü

 

EĞİTİM BİLGİLERİ

09/2019 –06/2023 

 

Nevşehir Hacı Bektaş-ı Veli Üniversitesi Turist Rehberliği

02/2011 – 06/2019

 

DOKTORA-Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Öğretmenliği, Konu: Argümantasyon

02/2007 – 06/2010

 

YÜKSEK LİSANS-Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Öğretmenliği, Konu: Çevre Eğitimi- Eko-okullar

09/1998 – 06/2003

 

LİSANS-Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Biyoloji Öğretmenliği

09/1994- 06/1998

 

LİSE-Nevşehir 2000 Evler Süper Lisesi

 

İŞ DENEYİMİ

Milli Eğitim Bakanlığı Kars Gazi Ahmet Muhtar Paşa Endüstri Meslek Lisesi Biyoloji Öğretmenliği

 

Milli Eğitim Bakanlığı, Bolu Merkez İzzet Baysal Endüstri Meslek Lisesi, Biyoloji Öğretmenliği

Milli Eğitim Bakanlığı, Bolu Mustafa Çizmecioğlu Anadolu Lisesi Biyoloji Öğretmenliği

Milli Eğitim Bakanlığı, Bolu Mustafa Çizmecioğlu Anadolu Lisesi Müdür Yardımcılığı

Milli Eğitim Bakanlığı, Emine Mehmet Baysal Anadolu Lisesi Müdür Yardımcılığı

Milli Eğitim Bakanlığı, Turgut Özal Anadolu Lisesi, Müdür

Kanuni Anadolu Lisesi Kurucu Müdür

Bolu Fen Lisesi Okul Müdürü

İDARİ GÖREVLER

1. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Bolu Okul Müdürleri Eğitici Eğitmeni

2. Öğretmen Akademileri Bolu İl Koordinatörü

 

 

ULUSLAR ARASI KONGRELERDE SUNULAN BİLDİRİLER

 

1.Yüksel, Y., Girgin, S. & Gün Afacan, A.T. (2012).  “International Projects of Enviroment-Based Education in the  world and Turkey: Eco-Schools and Globe Projects” , International Congress of Eeducational Research, 4-7 May 2012, İstanbul (Tam Metin)

 

2.Yüksel, Y. & Yüksel, G.A. (2018). Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi (Bolu İli Örneği), 10. Uluslar arası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir  (Tam Metin)

 

3.Yüksel, Y. (2018). Biyoloji Dersi Gören Öğrencilerin Gelecek Zaman Perspektifi Görünümleri, 10. Uluslar arası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir (Tam Metin)

 

4. Yüksel, Y. & Keskin, M. Ö. (2019). Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımının 9. Sınıf Biyoloji Derslerinde Kullanımı: Öğretmen ve Öğrenci Deneyimleri, 3. Uluslararası Avrasya Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, 4-7 Nisan, Gaziantep (Özet)

 

5. Yüksel, Y. (2019). Eko-okulların Öğrencilerin Sürdürülebilirlik Bilinci Üzerindeki Etkileri, Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, 16-18 Eylül, Bolu

 

6. Yüksel, Y. (2019). Biyoloji Derslerinde Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımının Öğrencilerin Can Sıkıntısı Düzeylerine Etkisi, Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, 16-18 Eylül, Bolu

 

ULUSAL KONGRELERDE SUNULAN BİLDİRİLER

 

1.Yüksel, Y. (2016). Anadolu Lisesi Öğrencilerinin Gelecek Zaman Perspektifi Görünümleri, I. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Gazi Üniversitesi, Ankara ( Özet)

 

 

 

ULUSLARARASI DERGİLERDE YAYINLANAN MAKALELER

 

1. Yüksel, Y. & Yıldız, B.(2019). Sürdürülebilir Bilinç Ölçeği´nin Türkçe´ye Uyarlanması. Erciyes Journal of Education, 3 (1), 16-36. DOI: 10.32433/eje.562622

 

2. Yüksel, Y. & Yıldız, B. (2019). Lise Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 5 (1), 88-110

 

3. Yüksel, Y & Yıldız, B . (2019). Lise Öğrencilerinde Sürdürülebilirlik Bilinci. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4 (2) , 222-243 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ihead/issue/46867/584263

 

4.Yüksel, Y , Kurtuluş, F & Aytekin Yüksel, G . (2019). Yabancı Dil Öğretmeni Dönüt Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi , 5 (2) , 14-29 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijofe/issue/51224/596428

 

5.Yüksel, Y . (2020). Sertifikasız Okullar İle Eko-Okullar ve Yeşil Bayraklı Eko-Okulların Sürdürülebilirlik Bilinci Açısından Karşılaştırılması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (36), 50-62 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/zgefd/issue/51749/642073

 

 

6.Coşkun, A., & Yüksel, Y. (2022). Examining English as a Foreign Language Students´ Boredom in terms of Different Variables. Acuity: Journal of English Language Pedagogy, Literature and Culture, 7(1), 19-36.

 

 

 ULUSLARARASI KİTAP BÖLÜMÜ

 

1. Yüksel, Y. (2019). Öğrencilerin Can Sıkıntısının Azaltılmasında ATBÖ (Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme) Yaklaşımının Rolü, Academic Studies on Social and Educational Sciences, Ankara: Gece

 

2.Girgin, S. & Yüksel, Y. (2020). Comparision of students at aco-school, eco-school with green flag and ordinary primary school in terms of environmental literacy, Spencial Topics in Science Education, Ankara: Akademisyen

 

3. Kurtuluş, F. , Yüksel, Y., Yüksel, G.A. , Ercivan, İ. Ve Kırlıoğlu, E. (2025). Yabancı Dil Öğrtmeni İlgi Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması, Eğitim Bilimleri Alanında Güncel Yaklaşımlar, 63-79

 

4. Yüksel, G.A., Yüksel,G., Yılmaz, H. ve Kibar, İ (2025). Eğitim Bilimleri Alanında Güncel Yaklaşımlar, 133-147